Nyårslöften, förhoppningar och minnen...

Detta år har varit både tufft och otroligt roligt. Skolan är ett exempel, det har varit mycket att göra, massor av prov, inlämningar och redovisningar. Men samtidigt så har allt hårt jobb lönat sig- i betygen. Det som har varit så roligt detta år i skolan är att klassen för första gången har börjat komma närmare, vi som förr har varit så uppdelade har faktiskt börjat komminucera. 
Jag är så jäkla taggad att rivstarta år 2015! Jag vill hinna dokumentera allt som jag gör i bloggen, därför kommer jag att prioritera att hålla igång den med minst några inlägg i veckan. Jag vill kunna titta tillbaka i denna blogg och se hur jag har utvecklats. Därför kommer jag att starta en kategori som heter "minnen värda att komma ihåg  2015". Där kan jag titta tillbaka och se till att jag aldrig glömmer hur mitt liv såg ut under 2015.
 
 
Mina mål under 2015
 
Jag kommer faktiskt att ha som mål att ta hand om mitt hår bättre. Med risk för att låta lite divig så kan jag säga att mitt hår är fint i grunden. Nu när jag ska åka till en frisör och fixa färg och frisyr så måste jag se till att hålla håret lika fint som det var dagen efter frisörbesöket. Jag måste untnyttja mitt fina hår helt enkelt. Jag ska fixa inpackning några grr i veckan, ha hårolja i det och ibland kamma det direkt efter duschen, om jag vill ha platt hår. Jag ska orka fixa flätor som jag sover i, så att jag kan få lite lockar då och då. 
 
Jag ska tänka till lite över min kost och träningDå handlar det faktiskt inte om att träna mer, eller att äta enbart nyttigare. För det har jag varit duktig med detta år. Nu handlar det om att inte träna för mycket, varannan dag passar bra. Detta år tränade jag mycket på vardagar, vilket gjorde att jag inte kom ut och var med kompisar vanligt särskillt mycket. Mitt liv besod mest av plugg och träning, vilket var lite mörkt. Jag mådde inte alls dåligt, men jag tappade lixom lusten för att träna tillslut. Därför ska jag inte träna mer (och helst inte mindre) än varannan dag på vardagar. Men på lov är det helt okej att träna mycket, eftersom att jag då hinner andra göra roliga saker också som inte bara har med träning att göra.  Vad det gäller mat så ska jag äta som jag har gjort detta år, men om jag ska äta något onyttigt ska jag se till att ta något som är riktigt gott. Sen så ska jag ibland när jag är ute på stan välja sallad istället för macka till lunch då sallad faktiskt är minst lika gott och mycket nyttigare.
 
Att se till att hålla igång bloggen<3 Detta år ser jag till att inte sluta blogga! Nu jäklar asså! Jag vill kunna se hur mitt liv var, senare när jag blir äldre och jag vill ha något ställe att skriva av mig på, därför håller jag igång bloggprinsessa.blogg.se detta år! 
 
Mitt största mål (förutom nyårslöftet) kommer iår vara att lägga upp min tid. Att planera hur länge jag ska plugga varje dag, och se till att verkligen plugga och fokusera då! Jag ska inte sitta och göra annat samtidigt så att det går långsammare utan hårdplugga. Det kommer göra att jag får tid att göra att jag blir klar snabbare och får tid för andra saker som jag tycker är roligt senare. Dessutom ska jag se till att inte göra saker i allra sista stund, det blir bara jättestressigt. Nu ska jag börja planera min tid, BIG time.
 
 
Mina förhoppningar år 2015 

Att vår klass ska bli ännu tightare. 
 
Att fortsätta få lika bra resultat i skolan som tidigare, men att inte få massa stress på köpet. Jag hoppas då att jag lyckas hålla mitt löfte om att planera min tid.
 
Att få lite mer tid till att läsa. Jag hinner sällan det, men nu på lovet så har jag faktiskt fått lite tid till det. Det känns bra.
 
Att åka till Paris och England! Ska bli roligt. Vi ska till Sälen och åka skidor också, och dessutom ska jag konfirmera mig och åka till England en gång till. Gaah jag har aldrig rest så mycket. Dessutom ska jag till Almedalen iår igen, fantastiskt!
 
Roliga minnen år 2014

Ett av mina favoritminnen med mina kopmisar var när vi satt på ett cafeé och snackade om allt i timmar. Jag hade verkligen roligt då och det kändes verkligen som att vi klickade;) 
 
När min lillasyster ropade "det brinner!" Haha! Vårat hushållstpapper fattade eld när vi hade tända ljus, och jag kommer aldrig att glömma min systers skrik. Sitter och garvar nu när jag skriver inlägget haha!
 
När jag och min familj åkte till Göteborg och Liseberg. Var jätteroligt och ett minne som jag nog aldrig kommer att glömma! Jag som är så feg på att åka karuseller åkte då Balder, vilket jag är jättestolt över! Kommer ihåg på kvällen, hur nöjd jag var äver mig själv att jag hade åkt den.
 
 
Mitt stora nyårslöfte år 2015
 
Mitt stora nyårslöfte ska faktiskt vara att ha roligt och att älska mig själv! Att vara glad helt enkelt. Livet är till för attl leva och att må bra, och jag vill se till att verkligen utnyttja mitt liv! Jag ska inte vara arg på mig  själv så länge för att jag har misslyckats med något. Man får vara besviken, men jag ska se till att sen bara se mina misstag som lärdomar. Det finns inte mer att göra åt saken. Jag är ju faktiskt jäkligt bra när jag tänker efter ;) duktig i skolan och så. Så nu ska jag se till att ha det roligt också! Det är jag värd. Att ge mig själv tid att göra det jag verkligen vill göra och att utmana mig lite till, för att sen vara nöjd över att jag har gjort det.
 
 
 
Om några veckor kommer jag att göra tillbakablick till detta inlägg och se om jag ahr hållt mitt löfte och uppnått mina mål. Sen kommer jag kanske att ändra lite beroende på vart i livet jag är. Nu jäklar kickstartar vi 2015!
 
 
 
Jasmine
2014-12-31 @ 15:59:12
URL: http://wiinkys.blogg.se

sv:
ja verkligen! =)

Svar: :)
Olivia

Emelie
2014-12-31 @ 16:31:42
URL: http://ewelies.blogg.se

Härliga mål och förhoppningar :)

Gott nytt år!

Svar: tack!:) gott nytt år!
Olivia

K- S
2015-01-01 @ 13:41:52
URL: http://dinkelhoppare.blogg.se/

Hoppas att dina förhoppningar uppfylls!

Svar: tack;) jag hoppas också det!
Olivia

Beatrice Jakobsson - Fotografi
2015-01-02 @ 20:14:30
URL: http://beattriicee.blogg.se

Sjukt roligt att läsa! :)

Svar: :)
Olivia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloggprinsessa.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Olivia och är 14 år. I denna blogg kommer du att få lära känna mig och hänga med i min vardag. Du kommer att läsa om motgångar och framgångar och höra om vad jag tycker och tänker om saker och ting. Välkommen!

RSS 2.0