But first... sluta klaga!

Alla bloggar har ett motto, eller något utstickande de står lite extra för. Linn Olsson glittrar, Nellie Berntsson är emot mobbing. Jag måste självklart också ha något att stå för och jag tror att jag har hittat mitt motto som passar mig. 
 
Jag blir väldigt irriterad på folk som går och klagar för att de inte får tillräckligt höga betyg, inte får tillräkligt mycket pengar eller aldrig kommer att lyckas med att göra vissa saker. Med den inställningen kommer man inte att komma någonvart. Att gå och klaga för att inget kommer att funkar hjälper inte ett dugg, iställlet ska man ta tag i problemet eller målet och se till att lyckas. Sluta klaga och gör något av situationen liksom.
 
Saker kommer inte bara av sig själv. Man kan inte förlita sig på att få succé bara man startar upp något. Det kommer att ta tid och man måste kämpa sig igenom de svåra stunderna även fast man då bara man vill sluta. 
Självklart är det inte ett mål för alla att ha det största företaget eller att vara bäst i matte, men om man verkligen vill vara det så får man räkna med att kunna lägga ned tid och energi på det, för som sagt. Inget kommer av sig självt. Man måste på något sätt förtjäna det man vill ha.
 
Det är alltid viktigt att utmana sig, att aldrig sluta hitta på nya mål med livet. Om man slutar utmana sig själv kommer man bara stå still, aldrig fortsätta framåt. En person jag känner sa att det är bättre att i början usel på något men lära sig så att man blir bättre och bättre, än att redan vara fantastisk och sedan bara så still eller sjunka och bli sämre i sitt arbete. För visst måste ni hålla med om att det allra roligaste är att se när man utvecklas, istället för att redan vara bäst i allting. Med utmaningar utvecklas man som människa.
 
Du kan göra vad du vill med ditt liv, bara du ser till att ta dig dit. Om du vill bli fotbollsproffs så får du börja öva, om du vill komma in på ett visst universitet får du plugga. Vi som är unga och har hela livet framför oss borde inte slösa bort det på grund av vår lathet, istället borde vi utforska alla slags möjligheter till lycka och karriär.
 
Såklart, ingen är perfekt, men man kan göra det bästa för att verka så trevlig som möjligt. Att ge andra människor ett bra intryck av sig själv kommer underlätta grymt mycket i framtiden!
 
När man väl har uppnått något av sina största mål, eller bara känner sig duktig är det helt ok att vara stolt. Man ska inte enligt mig behöva ha en särskild anledning för att vara stolt över något man ska gjort, såklart. Det är så typiskt Sverige att inte vara glad när man känner sig duktig. Däremot tycker vi att alla andra ska säga att man är duktig.
För visst älskar ni inte också dagar då ni känner att ni är lite extra bra?
 
 Så alla ni som går och deppar för att ni inte känner er dutkiga på ett speciellt ämne, lägg av. Det är bara jobbigt med såna människor och jag känner ingen sympati alls för såna människor. Gör något åt situationen. Punkt.
 
Jag kan understryka några sanninger om mig när jag ändå är igång.
 
 
 
 
 
Prietha
2015-01-11 @ 11:58:23
URL: http://prietha.blogg.se/

Håller med! Blir så less när människor klagar och klagar men inte gör något åt det!

Svar: Haha eller hur:)
Olivia

miningalinn
2015-01-11 @ 13:02:35
URL: http://www.nouw.com/miningalinn

Vilket bra inlägg, håller helt med dig!

Svar: Åh men tack!
Olivia

maja söderberg
2015-01-11 @ 13:18:16
URL: http://majasoderbergs.devote.se

Bra skrivet!

Svar: Tack!
Olivia

FrökenTV, bloggen om tv och film
2015-01-11 @ 13:51:22
URL: http://efji.blogg.se/

bra inlägg

Svar: Tack!
Olivia

Emma Grann Fotografi
2015-01-11 @ 14:45:59
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/

Bra skrivet!

Svar: Tack!
Olivia

Amanda Jona [SPONTAN]
2015-01-11 @ 17:08:14
URL: http://spontan.blogg.se

Så himla bra skrivet, kan inte göra annat än att hålla med! Man kommer ingenstans om man inte gör något åt saken :)

Svar: Åh men tack:)
Olivia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloggprinsessa.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Olivia och är 14 år. I denna blogg kommer du att få lära känna mig och hänga med i min vardag. Du kommer att läsa om motgångar och framgångar och höra om vad jag tycker och tänker om saker och ting. Välkommen!

RSS 2.0