BIG no

Min blogg kommer aldrig att bli en blogg fullproppad med tips hur man får plattare mage och smalare lår. Det finns redan för många bloggar, tv-program och tidningar som inriktar sig på sånt. 
 
Det finns verkligen överflöd av "hälsotips" i våran lilla värld. Men jag undrar, vad ska man göra när man har fått den "perfekta" kroppen som mår bra, när man psykiskt mår förjäkligt? För, man kan inte må bra om man varje dag har som mål att inte stoppa i sig mer kalorier än vad man gör av med.
 
Jag tycker att det är konstigt att målet för alla verkar vara att bli smalare och smalare. Varför kan det inte finnas någon tidning som hjälper en att bli kraftigare? Tydligen är det bestämt att allas mål borde vara extrem smalhet, vilket i längden inte verkar vara hälsosamt.
 
På min blogg vill jag visa att alla kan uppnå sina mål, men att målen inte alltid behöver gå efter normerna. Ett mål behöver inte vara att gå ner 5 kilo, utan att gå upp istället. Ett mål kan också vara att lära sig att ta det lungt och acceptera sig själv. För alla är och kan bli fina, det gäller bara att visa sina bästa sidor. 
Jag vill att man ska lämna min blogg med självförtroende, glädje och nya ide´ér. För det är alla ideér och tankar som gör oss unika, inte hur vi ser ut. På utsidan är alla människor tråkigt lika, men allas insidan är aldennes unik. 
 
Jag kan lägga upp ett mål här och nu. 
Mitt mål är att bli stark och att ha en kropp jag kan använda för att springa. Med an svag och smal kropp kan man inte göra så mycket, men när man väl får muskler mår man bättre och kan göra mer. 
 
Det jag vill säga med detta inlägg är INTE att man ska sluta motionera och börja äta massor av skräpmat.
För det är bevisat av forskare att man blir deprimerad om man varken har motion eller bra mat i livet. 
Det jag vill säga är att man bör vara snällare mot sig själv och inte fokusera på allt dåligt, utan att tänka på allt bra med sig själv. Fokusera på din insida som säkert har massor av kreativa ideér. 
 
Dags att sluta hysterin kring mat, man äter för att överleva. Välj rätt mat och fokusera på att få en stark kropp och utnyttja din fantastiska hjärna.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloggprinsessa.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Olivia och är 14 år. I denna blogg kommer du att få lära känna mig och hänga med i min vardag. Du kommer att läsa om motgångar och framgångar och höra om vad jag tycker och tänker om saker och ting. Välkommen!

RSS 2.0