Begränsa smällare till nyår!

Godmorgon. Det nog första gången på länge som jag skriver ett "här och nu- inlägg". - Spännande. 
Nyår var iallafall sååå roligt! Jag hade mina kompisar över och vi hade 6- rättersmiddag. (inte 8 som jag skrev först) Vi fick alla laga två maträtter var.  Sen hade vi lite god cider och annan dricka i och pratade, spelade spel osv. Sen såg vi lite på en film som kallas familjetrippen. 
 
Det var inte så mycket mer intressant om nyår än det. En sak vad det iallafall som var lite jobbigt. Jag skulle vakta grannens katt som tydligen är väldigt rädd för fyverkerier. Så vi skulle ta in katten tidigt. Vid fyratiden började vi då leta efter katten, och redan då hade det börjat smälla fyverkerier. Jag och min syster letade i TVÅ timmar men hittade ändå inte katten. Så sen fick fick ge upp och gav mina föräldrar posten att titta efter den lite när de kom hem. Vid halv fyra, på natten, så hittade de katten. Katten som heter Sotis hade då varit ute under hela tolvslaget, då det smällde mycket, och lite mer på natten. Gaah, ni kan gissa att jag var lite irriterad på den....
Min katt gillar inte heller fyverkeriet har jag märkt. Hon springer upp på övervåningen och gömmer sig under en säng direkt när det börjar smälla.. Sötisen.
 
Jag har iallafall kommit fram till att jag tycker att man ska begränsa smällare. Det räcker att smälla vid tolvslaget på nyår, inte flera dagar inte och inte heller några timmar före eller efter tolvslaget. Det är en högtid, och fyverkerier är fina. Men de är otroligt stressande för djur, och dessutom så stör de dem med små barn som ska sova, eller dem som ska upp tidigt. Man kan liksom inte hålla en hel gata vaken bara för att man själv känner för att smälla klockan 3 på natten. Dessutom tror ja att det skulle bli mycket mer effektfullt som man smällde allt exakt klockan 12, tänk er att hela staden smäller på en och samma gång. Nej för tillfället är jag irriterad på smällare.. Såklart måste man få fira, men somsagt, det jag har skrivit ovan. 
 


Hoppas att ni har haft ett fantastiskt nyår iallafall!
 
Http://carroat.blogg.se
2015-01-02 @ 09:44:49

Härligt att nyår var lyckat :)

Svar: Tack:)
Olivia

Frida Karlsson
2015-01-02 @ 11:19:33
URL: http://fotoalbum.blogg.se/

Hej! Du hade lite frågor som jag nu har svarat på, det tog lite tid men nu så är det fixat! :D Hoppas de kan hjälpa dig i valet av kamera!

Svar: tack så jättemycket!:)
Olivia

Julia ♥
2015-01-02 @ 12:06:45
URL: http://jjuliaa.blogg.se

Roligt att ditt nyår var lyckat! :-)

Svar: tack<3:*
Olivia

Johanna
2015-01-02 @ 12:11:56
URL: http://nordstromjohanna.blogg.se

Håller med om smällarna!
Jättefin blogg :)

Svar: Vad roligt, tack så mycket!:)
Olivia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloggprinsessa.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Olivia och är 14 år. I denna blogg kommer du att få lära känna mig och hänga med i min vardag. Du kommer att läsa om motgångar och framgångar och höra om vad jag tycker och tänker om saker och ting. Välkommen!

RSS 2.0