Hur ska mitt liv se ut?

Jag har en liten plan för hur jag vill att mitt liv ska bli i framtiden. 
Jag vill gå ut nian och ha betyg som gör att jag kan komma in på det gymnasium jag vill. På det gymnasiet vill jag hålla kontakt med vännerna som jag har haft under grundskolan samtidigt som jag möter massor av nya friends i min nya skola. Jag vill gå gymnasiet, utan vidare bekymmer och gå ut med betyg som jag kan använda till att komma in ungefär vilken utbildning jag "känner för". Jag vill ha alla dörrar öppna för att nästan kunna bli vad som helst.
 
 
När jag har gått klart gymnasiet är planen att ta ett sabatsår. Jag kan tänka mig att jag kommer att vara lite skoltrött och jag vill verkligen hinna göra saker som jag tycker om innan jag börjar plugga. Jag vill utforska världen, testa nya saker och upptäcka alla möjligheter som finns, innan jag börjar på högskolan/universitetet. Jag kan tänka mig att jag kommer vilja ha ca 2 år utan plugg innan jag söker til en utbildning. Troligtvis kommer jag att söka något enkelt jobb först, för att få ihop lite pengar för att leva och göra roliga saker. Kanske söker jag ett jobb som jag verkligen brinner för, men det kan bli lite svårt utan högskoleberörighet. Annars skulle jag vara fullt nöjd med att jobba på Ica eller liknande i ett halvår, för att i lugn och ro kunna tänka på vad jag vill. Då skulle jag alltså inte ta och jobba jättelånga dagar,  Då skulle jag hinna göra sånt jag drömmer om, bredvid jobbet. Jag skulle kanske vilja blogga, hyra en häst och se till att bli en jäkligt duktig ryttare (vilket självklart skulle kosta ganska mycket pengar ioförsig), gå små kurser i sånt jag vill lära mig (språk, någon rolig sport eller t.o.m tecking) eller själv starta ett eget litet företag eller uppfödning, vem vet?
 
 
Jag skulle helt enkelt vilja göra sånt som inspirerar mig, och inte behöva tänka så mycket på jobb. Efter att ha haft ett ganska lungt halvår, skulle jag börja tänka på situationen jag har, ekonomiskt och mentalt. Förhoppningsvis skulle jag känna mig ganska klar med den mysiga tillvaron jag skulle haft det halvåret, och seriöst börja fundera påvad jag vill hitta på nästa år. Troligtvis skulle jag komma fram till att jag vill resa någonstans och se världen helt enkelt. Det skulle troligtvis bli England tror jag, men U.S.A och Australien låter också spännande. Det skulle självklart kosta pengar och om jag känner mig rätt skulle jag se till att göra en plan över hur mycket pengar som behövs för att resa tid jag vill. Jag skulle vilja ha fått ihop dessa pengar på ett halvår ungefär, och sen åka vid tillfälle. För att få ihop pengarna som krävs skulle jag börja jobba ganska seröst, och jobba mer timmat per dygn. Kanske skulle jag vara kvar på jobbet jag haft tidigare och jobba längre för att få mer pengar, eller så skulle jag byta till ett mer välbetalt jobb. Det kan jag inte veta nu. Min plan skulle troligtvis vara att bli superekonomiskt och spara så mycket av pengarna som möjligt, för att snabbt vara redo för avfärd. När jag väl hade åkt skulle jag se till att ha många saker inplanerade att göra. Jag skulle även skaffa något spännande jobb. Viktigt att jag inte bara kommer dit och sen fastnar i en lägenhet med Netflix i ett halvår haha! Troligtvis skulle jag stanna i landet mellan ett halvår och ett år, jag har inten större lust att vara borta från Sverige allt för länge.
Bild lånad från http://destinationaustralien.se/stader/darwin/
 
 
När jag kom hem till Sverige igen skulle jag se till att ha tillräckligt med pengar för att kunna leva och ha kul. Antingen skulle jag börja jobba eller så skulle jag göra annat, helt beroende på min ekonomiska siutation. Jag skulle också skaffa ett eget boende- en mysig lägenhet. Jag skulle börja fundera på utbildning och troligtvis ha någon aning om vad jag vill göra och vill lära mig. Så jag skulle söka in, och förhoppningvis få en plats. Om jag inte skulle få någon plats på en skola som jag vill gå på skulle jag göra det bästa av situationen. Kanske skulle börja jobba, på ett jobb som jag verkligen VILL jobba på, och börja klättra uppåt på karriärsstegen i någon "jobbkategori". Där skulle jag se till att vara nöjd och vänta till nästa chans till högskola eller universitet. Beroende på hur mycket tid jag har utanför jobbet så skule jag hitta någon hobby, (sport), troligtvis ridning. Och jag skulle se till att bli grym på det!
 
Jag har alltså hela nästa 6 år planerade haha!;) nu sitter jag egentligen bara och drömmer, men just nu så vill jag att mitt liv ska fortsätta ungefär på detta sätt. Jag vill inte bara satsa på kariär hela tiden, utan se till att hinna leva och ha roligt, för att sen ha massor av kraft för att plugga några år till! 
i vätan på lilla J ❤️
2015-01-13 @ 15:48:50
URL: http://barnett.blogg.se/

ballt att du vet vad du vill göra! :)

i vätan på lilla J ❤️
2015-01-13 @ 15:48:55
URL: http://barnett.blogg.se/

Hej, jag minns inte vem det var som undrade hur jag och min pojkvän träffades och om vår första kyss. Så jag ber om ursäkt om du inte var en av dom som undrade, men om du var så här är nu det inägget.
http://jennifersgidlund.blogg.se/2015/january/min-forsta-kyss-men-mrright.html#comment

my
2015-01-13 @ 16:28:26
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Bra att du har någon form av plan! Jag har ingen alls jag ;)

Linnéa Thell Jansson
2015-01-13 @ 17:46:38
URL: http://linneajthell.blogg.se/

Håller så mycket med dig! Tror att vi är på exakt samma plats i livet du och jag :)

Christina
2015-01-13 @ 19:53:09
URL: http://jinxedchrissie.blogspot.com

Låter som spännande planer :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloggprinsessa.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Olivia och är 14 år. I denna blogg kommer du att få lära känna mig och hänga med i min vardag. Du kommer att läsa om motgångar och framgångar och höra om vad jag tycker och tänker om saker och ting. Välkommen!

RSS 2.0