Så trött

Jag är trött att bli trampad på
Jag är trött på alla som försöker bestämma över mig
Jag är trött att i ena stunden bli älskad och andra avvisad
Jag är trött på att bli utnyttjad.

Jag är trött på personer som ger falska förhoppningar som att vi faktiskt skulle kunna blir vänner. Personer som i ena stunder pratar och skojar, men i nästa sviker. Personer som får för sig att de kan säga vad som helst till mig.

Jag har redan haft massor vänner som inte går att lita på, som inte riktigt bryr sig om vad de säger till mig, som glömmer att även jag har känslor.

Jag vill vara med de som sprider glädje, lycka och framgång runt sig. De som får mig att själv kämpa för framgång, för bättre betyg, för en framtid. Jag vill känna mig glad runt mina kompisar, inte som att jag är tvingad att umgås och hålla med dem.

Just nu är jag i ett otroligt bra "grundgäng" trots att det finns lika förvirring i villa som egentligen hör dit. Självklart, det finns alltid otrevliga människor, både killar och tjejer. Det finns människor utan social kompetens som spyr ut de mest dumma av frågor. 
Jag vet att de oftast inte menar att vara elaka, det bara blir så. Men tänk på att dina ord kan skada och riva upp sår, sår som är öppna en längre tid än fysiska sår.

Tack för mig.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloggprinsessa.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Olivia och är 14 år. I denna blogg kommer du att få lära känna mig och hänga med i min vardag. Du kommer att läsa om motgångar och framgångar och höra om vad jag tycker och tänker om saker och ting. Välkommen!

RSS 2.0