But first... let me take a seflie

Tre gyllene regler för snabba, fina och ljusa bilder. (För oss amatörer)
Jag har haft svårt att ta bra bilder tidigare. Men tack vare ett tips jag fick av en kompis så får jag faktiskt till några fina bilder. 
Jag har ingen systemkamera och ingen erfarenhet av att fota, men det finns tips även för oss okunniga om hur man tar fina ljusa bilder.
 
Först och främst är det aldrig fel att ha en fin makeup... lite mascara, läppglans, kanske eyeliner osv räcker oftast. Självklart kan man ha mer, men om man vill ha det naturligt ska man inte blanda massor av olika starka färger. Själva ansiktet måste fortfarande vara kvar, annars är det liksom inte du som fotas längre utan snarare en docka.
 
Tipset jag fick av min kompis var att ta bilder vid ett fönster, då blir man lite blek, eller tja, man får finare hy iaf. Man får ljus i ansiktet vilket är bra, själv tycker jag inte om bilder men skugga runt ögonen osv. Soltrålarna reflexteras typ i ansiktet och håret och ögonen framträder mer.
 
Sen tycker jag aldrig att det är fel att ha filter heller. Det är är något som man antingen är emot eller för- så ni som är emot filter kan sluta läsa nu. 
Jag har filter på själva Iphonen men jag är inte säker på om andra iphones har filter i kameran. Jag brukar använda retro som är lite gulaktig men ändå fin. Sen tar jag instagramfilter också för maximal effekt.
Jag brukar använda Lo-fi mest, den ger ett lite grönaktigt sken över ögonen.
Förut använda jag Nashville ofta, då man fick väldigt blåa ögon. Nu använder jag inte det filtret lika mycket då jag tycker att bakrunden också blir för blåaktig- speciellt om den är mörk.
Brannan är också bra och mattar/bleker bilden lite på ett snyggt sätt.
OM man vill ha svartvita bilder skulle jag rekommendera Inkwell istället för Willow. Inkwell är mycket snyggare då den är svart och vit, istället för grå, som Willow är. 
 
Lite enkelt om man somsagt inte har alla redskap för att fota. 
 
ps. Jag tycker aldrig att det är fel att ta selfies;) alla blir dock inte lika fina..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloggprinsessa.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Olivia och är 14 år. I denna blogg kommer du att få lära känna mig och hänga med i min vardag. Du kommer att läsa om motgångar och framgångar och höra om vad jag tycker och tänker om saker och ting. Välkommen!

RSS 2.0