Tankar

Mitt liv känns bra men samtidigt lite rubbat just nu.
Bra för att jag verkar ha lyckats med mål, som att åka karuseller och få en instagram med över 1200 followers på insta. 
Men är det verkligen viktigt? Borde det vara det jag ska sträva efter? 
Jag känner mig älskad på instagram speciellt, massa söta followers som kommenterar snällt. Betyder guld.
Ja. Ärligt. Jag blir glad över att folk verkar tycka om mig. Men samtidigt vill jag ha mer- inte mer "popularitet". Utan jag vill ha mer av känslan av att lyckas. Jag älskar den känslan. Känslan av att jag gör något bra.

Men jag funderar. Kanske börjar det ett nytt kapitel i mitt liv nu? Förr var jag bara Olivia som sprang runt och lekte i skogen utan att bry sig om vad alla andra tycker. Nu är jag annorlunda.
Jag är en aaaningens ytligare. Inte på det sättet att jag dömer folk efter hur de ser ut, utan mer att jag själv diggar att göra nya outfits och sminka mig på sätt som gör mig finare. Det är roligt. Det är min Hobbie.
Men..Det går rykten. 
Folk reagerar på att jag är annorlunda. Och jag funderar på hur det kommer att bli när jag kommer tillbaka i höst.
Men jag funderar också på att ge mig själv ett uppdrag- att försöka minska klyftorna mellan de jag umgås med. Jag ska försöka bli lite vän med alla.
Men det kommer bli svårt, det finns så mycket hat. Jag kommer inte att ha det lätt om jag bestämmer mig för att göra det. Men samtidigt tror jag att det kommer att vara en lärdom för livet. Så vad säger ni? Jag tänker ge det en ORDENTLIG funderare och göra en plan om jag bestämmer mig.

Somsagt, ett nytt kapitel börjar nu. Jag har utvecklats fort de senaste åren. Och nu tror jag att det kommer gå GRYMT mycket fortare.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloggprinsessa.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Olivia och är 14 år. I denna blogg kommer du att få lära känna mig och hänga med i min vardag. Du kommer att läsa om motgångar och framgångar och höra om vad jag tycker och tänker om saker och ting. Välkommen!

RSS 2.0