Jag exploderar!

Har ni läst boken "the fault in our stars"? Eller har ni sett filmen "förr eller senare exploderar jag"? 

Iallafall, en sån ***** bra film/ bok! Rekommenderas starkt. 
Även jag höll nästan på att fälla en tår lite då och då... Jag som sällan gråter.

Även fast jag inte riktigt delar Hazels (huvudpersonens) åsikt i varje sak så diggade jag filmen, handlingen och karaktärerna. De var så sjukt bra! 
Det enda var att filmen och boken var lite fööör lika. U get it? Varje detalj i boken återspeglades i filmen och jag kunde räkna gångerna på en hand som något litet oväntat hände.

Det jag diggar lite sämre är Hazels syn på livet. Många filmer brukar ha karaktärer som "ser ner" på de glada shoppinggalna tjejerna som om de är idioter för att de är lyckligs. Nu säger jag inte att Hazel var så, men hon påminde om såna rollfigurer.
Men trots det så tyckte jag om henne. Hon är verkligen en person som jag hade kunnat bli vän med IRL.

Och Augustus da! Asså, han var lite snygg.. Men det var mycket på grund av hans personlighet tror jag. Då han var så sjuuukt trevlig och cool så blev han lixom snyggare. D e iallafall vad jag tror.
Varning! SPOILER!!
 Det som var sorgligast i filmen var när Augustus som hade varit så glad och rolig innan blev allt sjukare. Hans roliga sidor försvann lixom och man såg hur han tynade bort... 

Anyway. Jag tror att jag har läst boken 3 ger nu. (Låt mig poängtera att den är på Engelska). Tyvärr är den inte min så jag kommer att behöva lämna tillbaka den.. En sorgens dag. Så nu hade jag istället tänkt läsa igenom alla mina barndomsböcker, som Klara och Kittyböcker som jag älskar. Det blir nog hundra böcker att läsa.. Men det går nog, har jue kommit fram till att mina barndomsböcker e roligare att läsa än "vuxenböckerna". 









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloggprinsessa.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Olivia och är 14 år. I denna blogg kommer du att få lära känna mig och hänga med i min vardag. Du kommer att läsa om motgångar och framgångar och höra om vad jag tycker och tänker om saker och ting. Välkommen!

RSS 2.0