Ska jag sminka mig idag??

Jag har suttit och funderat ett tag på vad detta inlägg ska handla om, hur jag ska börja inlägget. Det är svårt det här med att blogga. Man vill inte hamna i "godmorgon bloggen" "hej bloggen" "min dag" rubrikerna. jag har ännu inte kommit på någon bra ribtik till detta inlägg, den kommer väl senare. Jag vill inte att mina morgoninlägg bara ska handla om min frukost och vad jag ska göra denna dag. Ta mig inte fel, det är bra att berätta om sin frukost och vad man ska göra, men det är svårt att få dem inläggen intressanta. Jag själv tycker sällan att det är roligt att läsa sådana inlägg. Så därför skippar jag att berätta vad jag ska göra idag, just nu. Jag berättar lite senare, det är inte superduperintressant. ;)
 
Så vad kan jag skriva om? Smink tycker jag ;) Haha, tro inte att jag är är värsta sminkfreaket nu, men jag har lite småproblem var det gäller smink. Idag när jag ska iväg, och jag funderar på om jag ska lägga på smink eller inte. Jag tycker att det är roligt att sminka mig, fixa lätta sotiningar och att känna mig fin. Men samtidigt vill jag inte hamna så att jag inte kan gå utan smink. Det måste vara jättejobbigt, att ha problem med att gå till skolan utan att ha på sig mascaran, foundationen och alltsammans. Det jobbar jag mot, jag ska kunna röra mig utomhus utan att behöva tänka på hur jag ser ut eller liknande. Men jag förstår att man kan ha komplex över finnar eller liknande, som man inte vill att andra ska se. Jag dömer inte för att man inte vågar gå utan smink, men jag vill kunna röra mig på stan osminkad. Alla är olika, och ser olika ut, det är självklart att alla inte känner säkra med att gå utan sitt puder eller så. Nu får vi dock se om jag hinner sminka mig ens, ska iväg snart. Jag väntar fortfarande med att berätta vart jag ska, för nu har jag bestämt mig för att inte prata om det i detta inlägg. Imorgon kommer kanske ett helt "normalt" "godmorgon värden!"- inlägg, men inte idag. 
 
Bjuder på en bild från i somras, samma bild som min header är faktiskt. Så... enjoy!
 
Ebba
2014-12-28 @ 18:06:43
URL: http://ebbaengdahl.blogg.se/

Superfin blogg :)

Svar: Tack så mycket!:) din blogg är också väldigt fin:)
Olivia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloggprinsessa.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Olivia och är 14 år. I denna blogg kommer du att få lära känna mig och hänga med i min vardag. Du kommer att läsa om motgångar och framgångar och höra om vad jag tycker och tänker om saker och ting. Välkommen!

RSS 2.0